top of page
סקרי נגישות בקניונים ומרכזים מסחריים

נגישות בקניונים ומרכזים מסחריים

נגישות בקניונים ומרכזים מסחריים

הבעלים ו/או חברת הניהול מחוייבים בהנגשת השטחים הציבוריים המובילים אל המושכרים. בכלל זה: חניון, מעברים, מעליות, מדרגות ודרגנועים, מדורי שירותים, מתחם מזון, שילוט הכוונה, מופעים הנערכים במקום, שווקים וירידים למיניהם וכן אתר אינטרנט ומשרד מנהל הבית. ​​

למידע נוסף חייגו: 054-8145116

תהליך הנגשת מרכז מסחרי/קניון קיים 

  1. ביצוע סקר נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה) המתייחס לכל הרכיבים הבנויים במקום וסקר נגישות שירות המתייחס לשירות הניתן במקום. הסקר מתייחס לשטחים הציבוריים המשותפים בהם מתקבל קהל ולא מתייחס לשטחי המושכרים או לאזורים הטכניים. הסקר מאפיין את הפערים בין המצב בפועל לבין הוראות החוק וכולל התייחסות לפטורים אפשריים מהתאמות נגישות מסויימות.

  2. הכנת אומדן עלויות ואיסוף הצעות מחיר. הטמעת הסדרי נגישות בבניין קיים עשויה לכלול סימון חניות נכים, הרחבת תאי שירותים, התקנת קבועות סניטריות, הוספת בתי אחיזה במדרגות, הסדרת סימוני הזהרה, החלפת ריהוט במתחם המזון וכו'. בשלב זה אנו מסייעים באיסוף והשוואה בין הצעות המחיר והתכנסות לתוך תקציב ביצוע.

  3. ליווי אנשי המקצוע בתהליך העבודה, לרבות פיקוח בשטח עד למתן אישור נגישות סופי. 

  4. בקניון יש מספר פריטי רישוי המחוייבים בחוות דעת נגישות (טופס 8 ב') בעת חידוש רישיון העסק – חניון, קניון (במידה והוא סגור ומקורה), מתחם ג'ימבורי, שוק/יריד ואירועים שונים המתקיימים בו. בסוף תהליך ההנגשה יש לקבל ממורשה הנגישות חוות דעת כאמור. 

הנגשת מרכז קניות/קניון חדש – בשלבי תכנון

  1. יעוץ נגישות הכרחי כבר משלבי התכנון המוקדמים ביותר ומשליך כמעט על כל תחומי הבינוי. היעוץ כולל מתן הנחיות והכוונה ליועצים השונים לצורך עמידה בחוקים ובתקנות הרבים, ובכלל זה: לאדריכל המתכנן, ליועץ השילוט, למעצב הפנים, ליועץ המעליות, יועץ התאורה, יועץ הנוף ועוד. אישור נגישות נדרש לצורך הגשת היתר בנייה ולצורך קבלת טופס 4. כמו כן חוות דעת  באשר לנגישות הבניין נדרשת לעיתים על ידי חלק מהשוכרים, בייחוד משרדי ממשלה, קופות חולים ובנקים.  

  2. לאחר אכלוס הפרוייקט, נדרש ליווי לחברת הניהול או למנהל המקום באשר להטמעת שירות נגיש ושימור רכיבי הנגישות הקיימים. בכלל זה – הנגשת אתר האינטרנט, משרד הניהול, נגישות באירועים המתקיימים בקניון, תפעול החניון ומכונות התשלום לרבות פטור מתשלום לזכאים, כתיבת ספר נהלים לשירות נגיש, הדרכות עובדים ועוד.  

למידע נוסף חייגו: 054-8145116

bottom of page